Powered By Blogger

Isnin, 21 Februari 2011

myy school at kedah smksl

Sekolah Menengah Kebangsaan Sungai Layar memulakan pengajiannya pada 1 Disember 1994. Pada waktu itu SMKSL ditempatkan atau menumpang di blok F, Sekolah Menengah Ibrahim, Sungai Petani, Kedah. Pengajaran dan pembelajaran hanya dijalankan pada sesi petang sahaja. Pada peringkat awl penubuhannya, hanya terdapat enam kelas tingakatan satu dengan jumlah pelajar seramai 223 orang. tenaga pengajar pula seramai 13 orang. Pengetua pertama ialah Puan Hajah Subaidah Binti Haji Abdul Rahman.
  Tanggal 29 November 1995, semua pelajar dan guru yang menumpang di Sekolah Menengah Ibrahim telah berpindah ke sekolah atau bangunan baru di Sungai Layar Hujung. Pada peringkat awal, Hanya blok A, B dan C sahaja yang boleh digunakan. Pada waktu itu SMKSL hanya mempunyai lapan kelas tingkatan 1 dan enam kelas tingkatan 2.
  Pada 5 Januari 1996, pendaftaran tingkatan pelajar 4 bermula. Pelajar-pelajar tersebut adalah merupakan sekumpulan pelajar Tawaran Khas Jabatan Pendidikan Negeri dari beberapa buah sekolah dalam daerah Kuala Muda Yan.

  Mulai tahun berikutnya, SMKSL telah mencipta nama dalan pelbagai bidang di peringkat daerah dan juga negeri sama ada dalam bidang kurikulum mahupun kokurikulum. SMKSL juga menjadi tuan rumah kepada pelbagai acara baik peringkat daerah mahupun peringkat negeri.

5 ulasan:

  1. Congratz! New Wasaber. Follow all the Wasaberss to stay connected among Wasabers. ;)

    Oops! Logo WSB tidak kelihatan. Sila lekat ya. TQ!

    -krew WSB-

    BalasPadam
  2. welkam new wasaber..
    waaah..
    banyak juga ko pndah2 skolah..
    hihih..
    mst ramai kawan tu kan

    BalasPadam
  3. singgah sini n followed u. go wasaber! :)

    BalasPadam
  4. thank u all wasaber.....

    mr_mrs mikko-yaa i got a lot of frenzz when i change school especialy sibu.....

    BalasPadam